Help de Chinezen komen | Stichting Eline-de Cirkel is Rond
← Terug naar Media NL

Help de Chinezen komen

Donderdag 4 juli aanstaande is Wilma Leermakers, voorzitter van Stichting Eline-de Cirkel is Rond, te gast bij Omroep MAX in het programma “Hollandse Zaken”. Onderwerp: “Help, de Chinezen komen”, over de veranderde kijk op China in de Westerse wereld. Nederland worstelt met de vraag hoe we ons moeten opstellen tegenover China. De overheid laveert voorzichtig tussen China te vriend houden, maar ook kritisch zijn en alert op spionage. Bovendien: welke invloed heeft de groeiende Chinese macht voor Westerse verworvenheden als vrijheid en democratie? En in het klein: in hoeverre heeft dit invloed op de activiteiten, en de mogelijkheden tot fondsenwerving, van Stichting Eline-de Cirkel is Rond, die tot doel heeft om middelbare scholieren op het Chinese platteland te helpen?

“Hollandse Zaken”, donderdag 4 juli, 20.25, NPO 2.

Wilma Leermakers

Voorzitter Stichting Eline-de Cirkel is Rond