Financieel overzicht 2018 | Stichting Eline-de Cirkel is Rond
De cirkel is rond, maar wij willen die laten groeien.
← Terug naar Financieel

Totaal

Winst/Verlies

Totaal

Toelichting op de verlies- en winstrekening

Administratiekosten: deze kosten bestaan uit bankkosten en print kosten. Het bedrag van printkosten is   2,51, gemaakt door de vrijwilligers in China.

De reiskosten van € 14,29 zijn kosten die de stichting maakt voor de Hoge Snelheidslijn van Chongqing naar Fuling.

De reiskosten zijn de kosten voor onze vrijwilligers van Chongqing naar Fuling retour. Deze kosten zijn ondanks het gebruik van de hogesnelheidslijn vrij laag. De kosten voor de bestuursleden zijn niet in rekening gebracht.

De P.R. kosten zijn de kosten die zijn gemaakt voor advertentie kosten ten behoeve van het concert van He Yixin op 17 augustus 2018.

Kosten voor evenementen zijn gemaakt voor het huren van de Cultuurkoepel in Heiloo van 250 voor bovengenoemd concert. Zij rekenden een gereduceerd tarief voor verenigingen/stichtingen die zich inzetten voor maatschappelijke doelen.

Het bedrag van 1786,46 aan de Fuling Senior High School is uitgegeven aan studiebeurzen aan leerlingen op die school. De bedragen worden gegeven aan de contactpersoon van de school, een leraar. De jongeren kunnen bij hem het geld ophalen als ze dit nodig hebben. In het voorjaar hebben we 688,34 uitgekeerd aan 5 leerlingen die in het 3e leerjaar van de Senior High School zitten. Hierna stromen ze uit het programma en gaan ze doorstuderen, maar krijgen ze geen ondersteuning meer van de Stichting. Verder hadden we op dat moment nog een leerling die in het 1e leerjaar zat op de Fuling Senior High School. Zij kreeg donatie van 206,50. Dit omdat ze nog een deel van de donatie over had en wij per semester niet meer dan 2000 Yuan oftewel 275,33 per leerling op school willen uitgeven.

In het najaar zijn er 4 jongeren in het 1e leerjaar ingestroomd. Zij hebben het volle bedrag van 2000 yuan oftewel   275,33 ontvangen.

De stichting ondersteunt ook 1 leerling op de Ciyun school in het Jiangjin district. Haar hebben we leren kennen via de Chinese vrouwenvereniging uit Arnhem. In het najaar van 2018 hebben we haar ondersteund met 2000 Yuan = 275,33 voor het gehele jaar. In het voorjaar van 2019 zal zij door de Chinese vrouwenvereniging uit Arnhem geholpen worden.

Balans 2018

Uitgekeerd

restant gereserveerd

Toelichting op de Balans

Aan donaties is een bedrag van totaal 9614,41 binnengekomen. Een groot deel moet daar op 31 december 2018 nog aan de stichting worden overgemaakt. Als eerste een bedrag van 4128,00 die de stichting van de Dragons Business club nog zal ontvangen naar aanleiding van een charity event gehouden op 13 december. Eveneens nog te ontvangen is een toegezegde donatie van 1030,11.

Door het jaar heen is door een vaste groep van donateurs een bedrag van  2651,00 gedoneerd. Ook is er een bedrag in de kas in China gekomen vanwege aankoop van vliegtickets middels een specifieke donatie.

Wat betreft de leerlingen die we ondersteunen hebben we een bedrag begroot van 11.151,00 voor het volledige traject tot aan het eind van de Senior Highschool, waarvan we tot nu toe 2546,83 hebben uitgekeerd  en 68,83 nog in kas zat (de leerling heeft dit niet opgemaakt). In het leerjaar 2018/2019 worden er 3 meisjes en 2 jongens op de Fuling High School ondersteund en 1 meisje op de Junior High School in Ciyun, Jiangjin district.

Het restant gereserveerd is het bedrag dat nog over is voor de restant van de duur van de opleidingen van alle leerlingen.

Relevante nieuwsberichten

Geen relevante berichten gevonden